Supradyn, Bronz Aslanı Türkiye’ye Kazandırdı
Supradyn’in kadınların başarı hikâyelerinin "görünmez”liğine dikkat çekmek için MullenLowe, Mediacom ve Sobraz iş birliğiyle hayata geçirdiği Supradyn Hafıza Testi projesi, iletişim sektörünün en prestijli ödülleri arasında yer alan Cannes Lions’ta Health&Wellness kategorisinde Bronz Aslan ödülüne layık görüldü.
Köklü multivitamin markası Supradyn’in kadınların başarısının toplumsal hafızadaki görünmezliğini anlatmak, toplumsal cinsiyet farkındalığı yaratmak ve ilham verici başarı hikâyelerinin kadınların güçlenmesindeki önemini vurgulamak amacıyla hayata geçirdiği “Supradyn Hafıza Testi” projesi, Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali’nde Health&Wellness kategorisinde Bronz Aslan ödülünü kazandı.
MullenLowe, Mediacom ve Sobraz iş birliğiyle gerçekleştirilen, 180 bin 415 kişinin online olarak katıldığı Supradyn Hafıza Testi projesi; kadınların politika, iş, spor, sinema, edebiyat, bilim dallarındaki başarılarına yönelik toplumsal hafızayı analiz ediyor. Her 10 kişiden 4’ünün kadınların başarısını hatırlamadığı, katılımcıların yüzde 87’sinin ise bu alanlarda başarılı en fazla 2 kadın ismi söylediğini gösteren Supradyn Hafıza Testi, kadınların toplumsal ve ekonomik hayatta güçlenmesi için yetersiz temsiline dikkat çekmeyi hedefliyor.
Bayer Tüketici Sağlığı Pazarlama Direktörü Pınar Saltat konuyla ilgili şunları söyledi: “Supradyn Hafıza Testi, cinsiyet eşitliğinin yalnızca gündelik yaşam pratiklerinde değil; toplumsal hafızada da ne denli yerleşmiş olabileceğini göstermek açısından değerli bir örnek. Emekleri, birikimleri ve güçleriyle birbirinden farklı hikayelerin kahramanı olan kadınların maalesef toplumsal hafızada erkekler kadar ize sahip olmadığını gördük. Supradyn Hafıza Testi; politika, iş, spor, sinema, edebiyat, bilim gibi pek çok farklı daldaki kadınların akla gelmek konusunda erkekler kadar hafızaya yerleşmediğini ortaya koyan önemli yüzleşme ve farkındalık projesi oldu. 180 binden fazla kişinin birebir yaşadığı ve sonuçları itibarı ile milyonlarca insana erişen bu yüzleşme hem amacı hem de arka planında yürütülen kapsamlı çalışma nedeniyle oldukça kıymetli. Üzerinde büyük bir hassasiyetle çalıştığımız bu projenin dünyanın en prestijli iletişim ödüllerinden birine layık görülmesinden dolayı gururluyuz. Elde ettiğimiz bu başarıdan aldığımız güçle, eşitliğin önemini ortaya koyan fikirleri hayata geçirmeyi sürdüreceğiz. Bu projede emeği geçen Supradyn ekibini, MullenLowe’u, Mediacom’u ve Sobraz’ı tekrar tebrik ediyor, tüm ekibe teşekkür ediyorum.”
MullenLowe Strateji, Başkan Yardımcısı Yusuf Muslubaş “Supradyn Hafıza Testi kadınların hayatın farklı alanlarında yarattıkları etki konusunda toplumsal hafızanın yeterince güçlü olmadığını çarpıcı biçimde ortaya koymak, bir yüzleşme duygusu yaratmak için tasarlanan bir farkındalık projesi. Maalesef dünyanın her yerinde karşılığı olan problemi gündeme taşımak için geliştirilen bu fikrin çok prestijli uluslararası bir jüri tarafından ödüllendirilmesi de yine bu durumun kanıtı. Bu değerli ödülün bir parçası olarak gurur duyarken pazarlama iletişimcileri olarak görevimiz, toplumsal cinsiyet eşitliğine destek olacak fikirleri hayata geçirmeye durmadan devam etmek.” dedi.
Sobraz İletişim Kurucusu ve Ajans Başkanı Soydan Canbaz “Yaratıcılık alanında dünyanın en saygın platformunda küresel bir jüri değerlendirmesi sonucunda bu ödülü Türkiye’ye kazandırmak çok önemli bir başarı. Supradyn Hafıza Testi projesi dünyanın her yerinde geçerli olan bir iç görüyü bir yüzleşmeye dönüştürüyor. Yakaladığı başarı da bence konunun küresel geçerliliğinden geliyor. Coğrafya ya da kültür fark etmeksizin farklı oranlarda da olsa kadınların hayatın farklı alanlarında kat ettiği mesafeler konusunda toplumsal hafızalar daha zayıf. Bu proje bu nedenle kelimenin tam karşılığı olarak bir ‘farkındalık’ çalışması.” dedi.
Mediacom Müşteri İlişkileri Genel Müdür Yardımcısı, İnci Tansu ise “Supradyn Hafıza Testi sınırlardan bağımsız küresel bir konuya, sağlam bir iç görü ile yer verdiği için bu gururlu başarıyı ülkemize kazandıran kapsayıcı bir farkındalık projesi oldu. Kadınların aslında hafızalarda yer ettiğinden daha fazlasını başarabildiğine dair kanıt tadında olan bu çalışma ile keyifli bir şekilde kadın konusuna dikkat çektik. ‘Güçlü iç görü, kreatif ve medya uygulaması bir araya geldiğinde başarıya ulaşmak kaçınılmazdır’ın güzel bir örneğinin parçası olmak ve bu prestijli ödülü alabilmek çok gurur verici.” dedi.